Pazartesi, Şubat 10, 2014

Tofu Omleti



Malzeme:

* Silken Tofu (yumuşak tofu)
* Sarımsak
* Pirinç unu
* Soya sütü
* Su
* Zerdeçal
* Pul biber
* Karabiber
* Tuz
* Nutritional yeast (besin mayası)
* Sızma zeytinyağı

Hazırlanışı:

- Silken tofunun (yumuşak tofu) 1/3 kadarını, 1 diş sarımsak, 1 tatlı kaşığı pirinç unu, 2 kaşık soya sütü, 1 tatlı kaşığı zerdeçal, biraz pul biber, karabiber ve tuz blender'a konur ve krep hamuru kıvamına getirilir. Eğer yeterince ince değilse biraz su katılabilir.

- Sızma zeytinyağı tavada ısıtılır ve elde edilen hamur tavaya dökülüp omlet şekli verilerek üzeri bir kapakla örtülüp kısık ateşte 8-10 dakika tutulur.

- Omlet yuvarlak şekilde ya da ortadan ikiye katlanarak bir tabakta servis edilir.

Benim Tavsiyem:

Ben bu tarifi Vegan Dükkân'ın sahibi sevgili dostum Tarkan'dan öğrendim ve biraz değiştirerek uyguladım.

Aslında silken tofu ya da diğer herhangi bir tofu kullanılabilir bu tarifte. Ben silken tofu tercih ettim. Hep değindiğim gibi bu cins tofu içine katılan malzemenin tadını alıyor ve yumuşak olduğu için bu tür tariflerde daha avantajlı oluyor kullanımı.

Tarkan'ın dükkânda var. Tarkan'ın dükkânı Vegan Dükkân, Cihangir, Sıraselviler, Soğancı Sokak'ta.



Nutritional yeast (besin mayası) bulamayabilirsiniz, dert etmeyin, olmasa da olur. Onun yerine başka şeyler de kullanılabilir. Tarkan tahin kullandığını söyledi tatlandırmak adına, ben tahin tadına pek düşkün olmadığım için kullanmadım, siz seviyorsanız mutlaka deneyin.

Ben ayrıca tarifte değinmediğim bir şey daha kullandım. Eggreplacer. Bu Türkiye'de bulunan bir şey değil. Yumurta yerine kullanılıyor ve bağlayıcı özelliği var. Yunanistan'dan almıştım. Hesap yaparken 1 yumurta yerine bir tatlı kaşığı diye düşünerek hesaplamanız gerekiyor.

Yukarıdaki tarifi uyguladığınız zaman sade bir omlet elde etmiş oluyorsunuz. Arzu edildiği takdirde mantar, Kırmızı, yeşil biber, havuç ve sevdiğiniz başka sebzeler de konabilir içine. Benim yaptığım gibi üstünü de maydanozla süsleyebilirsiniz.

Neden Bu Tarif?

Besin değeri çok yüksek ve son derece doyurucu. Çok keyifli ve inanılmaz güzel tadı olan bir omlet bu. Pek çok şeyle birlikte yenebilir ya da pek çok malzeme katılabilir yaparken. Yemek için ne yapacağını ya da ne yemek istediğini bilemeyenler için de ideal çözüm.

AFİYET OLSUN!