Pazar, Temmuz 13, 2014

Sebze Sote



Malzeme:

* Kırmızı biber
* Yeşil biber
* Çarliston biber
* Dolmalık biber
* Kabak
* Domates
* Soğan
* Sarımsak
* Deniz tuzu
* Taze çekilmiş kara biber
* Sızma zeytinyağı
* Soya sosu




Hazırlanışı:

* Tüm sebzeleri yıkanır, biberlerin başları kesilip, çekirdekleri çıkartılı, soğan ve sarımsak soyulur, kabağın iki ucu kesilip kabuğu bir bıçağın sert kısmıyla hafifçe alınır.




* Bu sebzelerin hepsi ince kesilerek hazırlanır.




* Domates rendelenir ve bir kapta bekletilir.




* Wok tavaya az sızma zeytinyağı konur ve harlı ateşte önce soğanlar atılıp çevirilir.




* Daha sonra kabaklar katılır soğanlara ve biraz çevirdikten sonra tüm biberler ve sarımsak da katılıp malzeme biraz yumuşadığını hissettirene kadar çevrilir. Biraz tuz ve karabiber eklenir.




* Tam bu aşamada bir kenarda bekletilen rendelenmiş domates katılır ve çevirmeye devam edilir.




* Soya veya başka bir sos da katılır ve biraz daha çevirdikten sonra hazırdır sunuma sebze sote.




Neden Bu Tarif?

Aniden misafir geldi evde bir şey yok... Karnınız acıktı evde yiyecek bir şey yok... Ya da yemek var ama yanında garnitür tarzı bir şey yok... İşte harika ve hızlı bir tarif. Tüm bunları hazırlamak ve pişirmek yarım saatinizi almaz. Mutlaka kıyıda köşede artık sebze vardır, yumuşamaya yüz tutmuş da olabilir. Bir tane kalmış, ne yapacağım onunla diye düşündüğünüz şeyler de olabilir. Böyle hayat kurtaran bir tarif bu işte. Hem çok sağlıklı, hem çok lezzetli, hem de çok neşeli.

Benim Tavsiyem:

* Bu tarifi uygularken mutlaka wok tava kullanmalı. Yoksa bir tane edinin. Hem sağlıklı, hem de çok hızlı hazırlamanıza faydası var. Sebzeleri öldürmeden pişiriyorsunuz.

* Soya sosunu aslında en başta katmak ve çevirmek daha doğru olur. Ben evde soya sosum kalmadığı için tatli acı sos kullandım ve bu sos biraz kalın bir sos olduğu için sona bıraktım.

* Domates koyulmasa da olur ama inanılmaz lezzet kattığı da bir gerçek.

* Wok tavada çok hızlı çalışmak gerekir. Sebzeleri öldürmeden ve mutlaka harlı ateşte yapacaksınız. Kısa sürede ve hafif diri kalacaklar.

* Bu tarife havuç, sarı biber ve aklınıza gelebilecek başka her türlü sebzeyi de katabilirsiniz. Ben evde bunları buldum, bunlarla yaptım. Spontane gelişti her şey. Fotoğraftaki kabağın da yalnızca yarısını kullandım.

AFİYET OLSUN!